Geoblog.pl    Indie8lat    Podróże    Indie jak je poznałem    Kamasutra zakleta w kamieniu

Kamasutra zakleta w kamieniu

Indie
Indie, Khajurāho

Khajuraho to mała wioska. Do zwiedzania są 2 kompleksy światyń. Najwazniejszy jest zachodni. Tam sa zgrupowane główne „kamasutrowe” świątynie. Wschodni zespół, to swiątynie dżinijskie, równie ładne, ale mniej bogate. Przewodnika nie warto brać. Przy każdej świątyni są dobre opisy. Jedyne dodatkowo co przewodnik może pokazać, to pewne sceny miłosne, na które nie zawsze turysta zwróci uwagę.

Koło kompleksu zachodniego mieści się „dzielnica turystyczna”. Tu i na drodze do lotniska jest większość hoteli, są one tak blisko siebie, że można przechodzić z jednego do drugiego i wybrac ten, który nam się podoba.

Wieczorem, o zachodzie słońca, ok. 18.00 w Matangeshwar Temple (tuż za płotem kompleksu zachodniego, jedyna czynna świątynia z dawnego zespołu) odbywa się wieczorna modlitwa. Jest to dość interesujące, można założyć, że podobne obrzędy odbywały sie w swiątyniach, które Państwo zwiedziliście.

Ponadto wieczorem odbywają się pokazy tańców indyjskich w hali widowiskowej (na drodze do lotniska) i światło i dźwięk w kompleksie zachodnim.

W sklepie z alkoholem kantuja i próbują zawyżać ceny. Należy płacić cenę podaną jako MRP.